اخبار روز

گوشت گراز مفید است یا مضر؟ | گوشت خوک بخوریم یا نه؟ + عکس – تاجر ونیز

  • گوشت گراز مفید است یا مضر؟ | گوشت خوک بخوریم یا نه؟ + عکس – تاجر ونیز

    به گزارش تاجر ونیز مصرف گوشت گراز از صدر اسلام علیرغم عدم وجود علم و تکنولوژی امروز با توجه به آثار معنوی که روح و جسم انسان دارد برای مسلمانان حرام اعلام شده است.

    این روزها با تغییر سبک زندگی برخی خانواده ها در جامعه ایرانی و همچنین تاثیرپذیری از جامعه غربی متاسفانه شاهد سرو گوشت گراز یا خوک وحشی در برخی رستوران‌ها و بعضا سبد غذایی خانواده‌ها هستیم.

    اما شاید در بین برخی افراد همچنان این سوال بی پاسخ مانده باشد که آیا گوشت گراز یا خوک وحشی به لحاظ آموزه‌های دینی حلال است یا حرام؟!

    و از طرفی در میان برخی افراد جامعه این سوال مطرح است که چرا گراز که مانند حیوانات حلال گوشت نظیر گاو و گوسفند سم دارد و میچرد (گرازها گیاهخوارند نه گوشت خوار) و از فضولات خود تغذیه نمی‌کند، حرام گوشت معرفی شده است؟

    در جواب باید به این نکته توجه داشت که حرام‌ها و حلال‌های خداوند دارای مصلحت و حکمت‌هایی است که با پیشرفت علوم به آنها پی می‌بریم.

    گوشت گراز بخوریم؟

    به عبارت دیگر قرآن به برخی نکات اشاره می‌کند که علوم پزشکی و عقل آدمیان در صدر اسلام آن‌ها را کشف نکرده بود؛ نمونه‌ آن همین تحریم گوشت خوک (گراز) است.

    از طرفی نیز با پیشرفت علم و تکنولوژی دانشمندان دریافتند که استفاده از گوشت گراز با توجه به اینکه در طبیعت زندگی می‌کند و علاوه بر گیاهان لاشه برخی جانواران را تغذیه می‌کند می تواند موجب بسیاری از بیماری ها همچون انگل تریشین، بیماری های باکتریایی، هپاتیت E، سرطان روده، بیماری های پوستی و غیره شود.

    نتیجتا با توجه به بیماری های متعدد مشترک بین انسان و برخی حیوانات و همچنین حرام دانستن مصرف گوشت گراز وحشی یا خوک آنچه عقل سلیم باید از آن تبعیت کند پرهیز از استفاده از آن است چراکه می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

    حتما بخوانید : – تاجر ونیز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا